arrow-left-back
product-icon

Insurans Kereta Terbaik

Jimat sehingga RM400 untuk insurans kereta hanya dengan Qoala
feature-icon Pengeluaran Polisi Pantas
feature-icon Penghantaran Cukai Jalan
Nombor Pendaftaran Kenderaan
Nombor Kad Pengenalan
MyKad
Pasport
KP (Lama)
Nombor Telefon
flag-icon
+60
country-icon
+60
country-icon
+62
Poskod
Dengan mengesahkan, saya setuju untuk menerima Terma & Syarat
feature-icon Pengeluaran Polisi Pantas
feature-icon Penghantaran Cukai Jalan

Pelan Insurans Kereta yang sesuai dengan keperluan anda

icon-Komprehensif

Komprehensif

Polisi ini menawarkan perlindungan paling menyeluruh (untuk anda dan pihak ketiga), tidak terhad kepada insiden kecurian dan kebakaran. Ia menawarkan perlindungan daripada kerosakan, kerugian harta benda serta kematian atau kecederaan akibat kemalangan.

icon-Pihak Ketiga, Kebakaran & Kecurian

Pihak Ketiga, Kebakaran & Kecurian

Polisi ini menawarkan perlindungan yang sama seperti insurans pihak ketiga, dengan tambahan perlindungan kerosakan kereta akibat kebakaran atau kecurian.

icon-Pihak Ketiga

Pihak Ketiga

Perlindungan insurans paling asas untuk tuntutan pihak ketiga sahaja tidak termasuk kereta anda sendiri

Bandingkan Pelbagai Insurans Kereta yang Berbeza

Pilih insurans kereta terbaik yang paling menguntungkan anda

icon-Komprehensif

Komprehensif

icon-Pihak Ketiga, Kebakaran & Kecurian

Pihak Ketiga, Kebakaran & Kecurian

icon-Pihak Ketiga

Pihak Ketiga

Termasuk

arrow-icon

Ganjaran Pemanduan Selamat

arrow-icon

Keselamatan anda adalah keutamaan kami - pemilik kenderaan yang tidak membuat sebarang tuntutan insurans kemalangan dalam tempoh lima tahun pertama boleh menikmati pengurangan kadar diskaun atau lebih dikenali sebagai NCD kereta sehingga 55 peratus untuk kenderaan persendirian dan 25 peratus untuk kenderaan komersial.

icon-GreenTick
icon-GreenTick
icon-GreenTick

Insurans Pihak Ketiga

arrow-icon

Bayaran Pampasan Tuntutan Insurans Kemalangan

arrow-icon

Kenderaan bermotor di Malaysia mesti mempunyai sekurang-kurangnya polisi insurans pihak ketiga untuk membolehkan kenderaan itu dipandu di jalan raya. Sekiranya berlaku kemalangan akibat kecuaian anda, anda perlu membayar pampasan untuk sebarang kerosakan yang berlaku pada kereta pihak ketiga.

icon-GreenTick
icon-GreenTick
icon-Cross

Kecederaan Pihak Ketiga

arrow-icon

Polisi insurans ini menawarkan perlindungan kepada pihak ketiga atau penumpang lain di dalam kenderaan sekiranya berlaku kemalangan yang menyebabkan sebarang bentuk kecederaan kepada pihak ketiga

icon-GreenTick
icon-Cross
icon-Cross

Pihak Ketiga, Insurans Kebakaran dan Kecurian

arrow-icon

Kebakaran, Letupan atau Litar pintas

arrow-icon

Polisi insurans ini menawarkan perlindungan sekiranya berlaku kebakaran kereta, kereta meletup atau litar pintas.

icon-GreenTick
icon-GreenTick
icon-GreenTick

Kecurian

arrow-icon

Polisi insurans ini menawarkan perlindungan sekiranya berlaku kebakaran kereta, kereta meletup atau litar pintas.

icon-GreenTick
icon-GreenTick
icon-GreenTick

Insurans Komprehensif

arrow-icon

Kerosakan Pada Kereta Anda Akibat Kemalangan

arrow-icon

Selain kereta pihak ketiga, polisi insurans ini juga menawarkan perlindungan ke atas kereta anda sekiranya berlaku kerosakan akibat kemalangan.

icon-GreenTick
icon-Cross
icon-Cross

Parameter yang Mempengaruhi Premium Insurans Kenderaan

Berikut adalah parameter yang boleh menjejaskan premium insurans kenderaan

Jenis & Model

Harga insurans kereta juga akan berubah bergantung kepada jenis dan model kenderaan anda.

Nilai Harga Pasaran

Kenderaan yang mempunyai nilai pasaran yang lebih tinggi akan mempunyai nilai harga insurans yang lebih tinggi

Usia

Lebih berusia kereta itu, lebih murah harga insuransnya.

Tambahan

Tambahan-tambahan lain seperti perlindungan bencana alam, perlindungan cermin kereta juga akan mempengaruhi harga insurans kereta anda untuk menjadi lebih tinggi.

Kapasiti Enjin

Apabila kapasiti enjin besar, jumlah harga insurans juga akan lebih mahal

Jenis Perlindungan Purchase

Ada 3 jenis insurans kereta. Insurans pihak ketiga, Insurans pihak ketiga, kebakaran dan kecurian dan Insurans komprehensif.

Lokasi

Harga insurans kereta di Semenanjung lebih tinggi daripada kereta di Sabah dan Sarawak. Faktor ini diambil kira dengan keadaan trafik di semenanjung yang sibuk dan sering berlaku kemalangan.

Beli dan ubah suai pelan insurans secara langsung di Qoala

step-image

1

Pilih

Pilih insurans kereta mengikut kemahuan dan keperluan anda

step-image

2

Isi Maklumat

Lengkapkan maklumat anda dan terus buat pembayaran

step-image

3

Terima Polisi

Terus terima polisi yang dihantar ke email anda

dan buat tuntutan daripada Qoala secara langsung

Jangan risau, selepas anda renew atau beli pelan insurans kereta Qoala, anda boleh membuat proses tuntutan dengan hanya 3 langkah tanpa perlu anjak kaki

step-image

4

Hubungi

Hubungi syarikat insurans anda secepat mungkin

step-image

5

Laporan Polis

Simpan kesemua dokumen penting dan buat laporan polis dengan segera

step-image

6

Serahkan Dokumen

Hantarkan dokumen berikut ke syarikat insurans atau bengkel panel anda

Nikmati pelbagai manfaat apabila anda renew insurans kereta dengan Qoala

benefit-item-image

Sebutharga Sepantas Kilat

Dapatkan sebutharga kurang daripada seminit!

benefit-item-image

Tiada Harga Tersembunyi

Harga yang telus tanpa caj yang tersembunyi.

benefit-item-image

Perbandingan Yang Mendalam

Bandingkan bukan sahaja harga, tetapi lokasi bengkel, jarak tunda percuma, tuntutan dan banyak lagi.

Soalan Lazim

right-arrow-icon
Umum
Kereta
Pembaharuan Cukai Jalan

Syarikat insurans atau pengendali takaful manakah yang bekerjasama dengan Qoala?

arrow-thin-icon
Qoala bekerjasama dengan beberapa syarikat insurans dan takaful terbaik di Malaysia, antaranya:
AXA
Etiqa
Lonpac
Syarikat Takaful Malaysia
Takaful IKHLAS
Tune Protect
Zurich

Apakah jenis pembayaran yang tersedia?

arrow-thin-icon
Buat masa ini, kami hanya menyokong kaedah pembayaran seperti berikut:
Kad kredit dan kad debit;
Pembayaran secara dalam talian (online banking);
e-Wallet seperti GrabPay, ShopeePay, Boost dan lain-lain.

Bolehkah saya batalkan dan terima semula bayaran balik (refund)?

arrow-thin-icon
Untuk pertanyaan berkenaan pembatalan dan bayaran balik, anda boleh hubungi Pegawai Khidmat Pelanggan kami di talian 03-8605 3353 atau WhatsApp kami di 011-5423 2787 antara jam 9 pagi hingga 6 petang (setiap Isnin hingga Jumaat kecuali Cuti Umum) atau emelkan kepada cs@qoala.my

Berapa lama tempoh masa yang diambil untuk terima salinan polisi atau cover note selepas saya melengkapkan bayaran?

arrow-thin-icon
Anda akan terima salinan polisi dan cover note anda melalui emel dalam tempoh 24 jam (hari bekerja). Namun begitu, ia bergantung pada situasi dan keadaan semasa.

Kami sedia membantu

Mempunyai sebarang persoalan atau aduan, hubungi kami sebab kami sentiasa bersedia membantu anda.
email-icon
Pertanyaan Umum
cs@qoala.my
mail-link-icon
phone-icon
Pertanyaan Jualan
(+60) 3 8605 3353
contact-us-image
Mematuhi
bank-negara-malaysia-icon
Alamat
Unit A-30-13, Tower A, Menara UOA Bangsar
mail-icon
No.5, Jalan Bangsar Utama 1, Bangsar, 59000 Kuala Lumpur.
Qoala Technology Sdn Bhd [No. Syarikat: 201901006370 (1315697-H)] adalah peserta yang diluluskan di bawah Pendekatan Pengawalseliaan Teknologi Kewangan (Sandbox) Bank Negara Malaysia.